Seuraavia ehtoja sovelletaan Hillankaupan ja sen asiakkaiden välisessä Internetin välityksellä tapahtuvassa kaupassa.
Hillankauppa -verkkokauppa on Hilla Helsinki Oy:n (Y-tunnus: 2842364-6) ylläpitämä markkinapaikka. Hillankauppa myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Hillankaupan järjestelmään. Näitä sopimusehtoja sovelletaan ainoastaan Hillankaupan ja sen asiakkaiden välisessä verkkokauppasuhteessa. Asiakas sitoutuu kulloisenkin tilauksen yhteydessä noudattamaan tilauksen aikaan voimassa olevia sopimus- ja toimitusehtoja.
Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä.
2.1 Jotta Hillankauppa voi noudattaa sopimusehtojen mukaisia velvoitteitaan, tulee asiakkaan tilauksen yhteydessä ilmoittaa nimensä, sähköpostiosoitteensa, puhelinnumeronsa ja osoitteensa. Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta. Hillankaupan asiakastiedot ovat luottamuksellisia.
2.2. Halutessaan asiakas voi myös rekisteröityä verkkokaupan käyttäjäksi ja tilata Hillankaupan uutiskirjeen. Asiakkaalla on henkilötietolain mukainen oikeus tarkistaa rekisterissä olevat tietonsa. Rekisterin tarkoitus on asiakas- ja kauppasuhteen ylläpito ja kehitys. Rekisterin sisältämät tiedot ovat nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Asiakasrekisteristä vastaa Hillankaupan asiakaspalvelu, puh. 045 132 0883 tai info@hillankauppa.fi. Hillankauppa ei luovuta asiakastietoja eteenpäin muille tahoille. Lisää asiakastietojen käytöstä tietosuojaselosteessa.
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen toimittaminen edellyttää, että asiakas on ilmoittanut sähköpostiosoitteensa sekä puhelinnumeronsa virheettömästi tilauksen yhteydessä.
3.1 Tilauksen kokonaishinta sisältää toimituskulut sekä kulloinkin voimassa olevan arvonlisäverolain mukaisen arvonlisäveron määrän. Hillankauppa pidättää oikeuden teknisistä syistä virheellisesti kirjattujen hintojen korjaamiseen. Mikäli korjaus koskee tehtyä tilausta, ei tilausta käsitellä ennen korjatun tilauksen vahvistamista asiakkaalla.
3.2 Toimitamme tuotepaketit tilauksen yhteydessä valitun toimitustavan mukaiseen toimipisteeseen, sekä kotiinkuljetuksella. Lahjakortit toimitetaan postitse tilausosoitteeseen. Hillankauppa toimittaa tuotteita vain Suomessa ja kaikki toimitukset tapahtuvat Postin välityksellä. Tilauksen kokonaishinnassa ilmoitetaan valitun toimitustavan mukaiset toimituskulut. Hillankauppa ei vastaa mahdollisista kuljetusliikkeiden toimitusvaikeuksista tai muutoksista toimituspaikkoihin. ks. 5.1.4 ja 5.1.5.
3.3 Sähköiset e-lahjakortit toimitetaan 24 tunnin kuluessa tilaajan sähköpostiin. Tilaaja voi osoittaa e-lahjakortin myös suoraan lahjansaajan sähköpostiin.
3.4 Toimitustavat ja hinnat
Nouto Hilla Helsinki - Yrjönkadun hoitolasta: 0€
e-lahjakortti sähköpostiin: 0€
Pikkupaketti - Seurantatunnuksella omaan postilaatikkoon (käytössä vain tietyillä tuotteilla, kuten fyysiset lahjakortit): 3,90€
Smart Post - postin toimipiste tai pakettiautomaatti (70€:n tai arvokkaampi tuotetilaus, ei lahjakortit): 0€
Smart Post - postin toimipiste tai pakettiautomaatti (alle 70€:n tilaus): 5,90€
Postin kotiinkuljetus: 8,90€
Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa yleisimmillä luottokorteilla, mobiilimaksuina, laskulla sekä kotimaisten verkkopankkien kautta Paytrail ja Klarna -maksupalveluilla.
Verkkomaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrailin / Klarnan välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail / Klarna on myös maksun saaja.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Klarnan maksuehdot
Klarnan maksuehdot tulevat näkyviin myös Klarnan omalla maksulomakkeella.
5.1 Tilausten käsittely ja toimitus
5.1.1 Tilaukset lähtevät varastoltamme 1-2 arkipäivän kuluessa.
5.1.2 Kuljetusaika Postin palveluilla kotimaan liikenteessä on yleensä 1-3 arkipäivää.
5.1.3 Jos tuote on tilapäisesti lopussa tai toimitusaika jostain muusta syystä pitenee, ilmoitamme asiasta viipymättä.
5.1.4 Hillankauppa ei vastaa mahdollisista kuljetusliikkeiden toimitusvaikeuksista.
5.1.5 Toimitukset lähtevät Hillankaupasta aina automaattisesti asiakkaan itse määrittelemään noutopisteeseen. Hillankauppa ei vastaa mahdollisista Postin/kuljetusliikkeiden toimitusosoitteiden/noutopisteiden muutoksista. Esim. Postin pakettiautomaatin ollessa täynnä, ohjaa Posti automaattisesti paketin lähimpään vapaana olevaan noutopisteeseen. Hillankauppa ei pysty vaikuttamaan tähän menettelyyn.
5.1.6 Pakettiautomaatit ja Postin palvelupisteet säilyttävät tilauksia 7 päivää saapumisilmoituksesta.
Tiedustelut tilauksista, palautuksista, toimituksista ja laskutuksesta tulee lähettää sähköpostitse osoitteeseen info@hillankauppa.fi. Yhteydenotot suositellaan tekemään ensisijaisesti vastaamalla Tilausvahvistus-sähköpostiin.
5.2 Peruutusoikeus
Tilauksen voi peruuttaa 14 päivän kuluessa siitä kun on vastaanottanut tuotteet.
Rekisteröitynyt asiakas voit tehdä tilauksen peruutuksen kirjautumalla omalle sivulleen ja täyttämällä peruutettavan tilauksen peruutuslomaketta.
Rekisteröitymätön asiakas voit täyttää peruutuslomakkeen tästä
Tilauksen peruutus ja palautus on ilmaista. Asiakkaan tulee olla palautuksesta yhteydessä sähköpostitse asiakaspalveluun info@hillankauppa.fi tai puhelimitse 045 132 0883 ennen tuotteen palauttamista.
5.3 Palautus
Palautettavien tuotteiden on oltava avaamattomia ja alkuperäisissä, myyntikunnossa olevissa pakkauksissaan. Jos tuote on avattu, raukeaa palautusoikeus. Palautuksessa tulee käyttää mielellään alkuperäispakkausta, jossa tuotteet saapuivat. Palautusasiakirjojen ja postin/kuljetusliikkeen kuittikopion sekä seurantanumeron säilyttäminen on asiakkaan vastuulla.
Palautetun tuotteen arvo hyvitetään kun tuote on saapunut takaisin Hillankaupan varastoon.
Jos kyseessä on viallinen tuote tai muu Hillankaupan virheestä johtuva palautus/vaihto, tulee asiakkaan reklamoida tuotteesta ks. kohta 6. Reklamaatio.
5.4 Tilauksen noutamatta jättäminen
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama kuin kaupan ilmainen peruutus. Noutamattomasta paketista, jonka kuljetusliike palauttaa Hillankauppaan, peritään 15 euron palautus-/käsittelykulut.
Asiakaspalautus: 646690
Hilla Helsinki Oy
Hietalahdenkatu 4
00180 Helsinki
Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai kuljetuksessa vahingoittunut, tulee asiakkaan ilmoittaa ensi tilassa virheestä Hillankauppaan sähköpostitse osoitteeseen info@hillankauppa.fi tai puhelimitse 045 132 0883. Sähköpostiin liitetään kuva virheellisestä/vioittuneesta tilauksesta. Tavaran virhe korvataan pääsääntöisesti toimittamalla vanhan tilalle uusi virheetön tuote. Jos tämä ei ole mahdollista, voi kysymyksen tulla hinnan alennus tai kaupan purku.
Mikäli kyseessä on viallisesta tuotteesta tai muu Hillankaupan virheestä johtuva palautus/vaihto, ei asiakkaalle koidu toimenpiteestä ylimääräisiä kuluja.
Hillankauppaa ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Hillankaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- ja tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen tai energian jakelun häiriintymisestä, työselkkauksesta, pandemiasta tai muusta vastaavasta Hillankaupan tai sen hankkijoiden toimintaa vaikeuttavasta tai toiminnan estävästä tekijästä johtuen.
Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.
Nämä ehdot ovat voimassa 07.12.2015 alkaen.
Ehdot päivitetty 1.2.2022